1. Pris
Alla priser som anges på webbplatsen är i SEK och inkluderar moms.
2. Orderbekräftelse
När du har slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till den e-postadress du angav vid köpet. Om du inte mottar någon orderbekräftelse, vänligen kontakta oss omedelbart. För framtida referens rekommenderar vi att du sparar din orderbekräftelse.
3. Leverans
Din beställning levereras till den adress du angett. Leveranstiden varierar mellan 1–7 arbetsdagar beroende på avstånd från vårt lager. Vi kommer att kontakta dig för att boka en passande tid för leveransen. Det är viktigt att du eller någon i ditt hushåll är hemma vid leveranstillfället för att ta emot varorna.
Vi erbjuder gratis leverans på alla beställningar. Observera att vi för närvarande endast kan leverera till utvalda län.
Om en vara är tillfälligt slut i lager och vi inte kan leverera inom den angivna tidsramen kommer vi att meddela dig snarast möjligt med en ny beräknad leveranstid. Om förseningen medför större olägenheter för dig har du rätt att annullera ditt köp.
4. Betalningsalternativ och villkor
Vid betalning på vår webbshop (fiskgubben.se) använder vi Stripe som betalningslösning. Stripe erbjuder flera smidiga betalningsalternativ, såsom:
Betalningen sker via Stripe och det kommer att skickas en orderbekräftelse till den e-postadress som du angav vid köpet. Inga extra avgifter tillkommer vid användning av dessa betalningssätt.
5. Reklamation
Eftersom vi säljer livsmedel är det viktigt att våra produkter hanteras korrekt från det att de levereras. Om du upptäcker att en produkt är defekt, skämd eller på annat sätt inte är i det skick den borde vara vid leverans, måste du göra reklamationen direkt vid mottagandet av varorna. Våra leveranser sker alltid personligen, och du eller någon i ditt hushåll måste inspektera varorna vid leveranstillfället. Om en reklamation inte meddelas direkt vid leverans kan vi tyvärr inte godkänna den.
Vi kommer att ersätta den defekta produkten kostnadsfritt med en ny, förutsatt att reklamationen sker vid leverans och att produkten inte har skadats på grund av vårdslös hantering efter mottagandet. Kontakta oss omedelbart om du upptäcker någon defekt vid leverans.
6. Återbetalning
Om vi inte kan ersätta en reklamationsgill produkt med en ny, kommer vi att återbetala beloppet för den defekta varan så snart som möjligt efter godkänd reklamation.
7. Ångerrätt
Enligt Distans- och hemförsäljningslagen har du som konsument rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar, förutsatt att varan inte är en livsmedelsprodukt som inte kan returneras av hälsoskäl. Eftersom vi säljer fisk och andra livsmedel, gäller inte ångerrätten för dessa produkter. Detta baseras på undantaget i lagen om distansavtal (Konsumentköplagen 2014:14, §2), som anger att ångerrätten inte omfattar livsmedel som levereras till konsumenten.
8. Personuppgifter
Vid beställning av våra produkter godkänner du att vi lagrar och använder dina personuppgifter för att kunna fullfölja vårt avtal med dig. Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få ta del av den information vi lagrat om dig och begära att eventuella felaktiga eller irrelevanta uppgifter rättas eller tas bort. Kontakta oss gärna via e-post för att uppdatera dina uppgifter.